Trening w domowych warunkach przebiega znacznie sprawniej. jeżeli wyposażymy się w podstawowy sprzęt treningowy. O ile nad głównymi partiami mięśni, jak plecy czy klatka piersiowa możemy pracować z wykorzystaniem powszechnie znanego sprzętu (hantle, ławeczka itp.), mięśnie brzucha trudno pobudzić o wzrostu i wzmocnienia inaczej niż przez klasyczne ćwiczenia. Można jednak wskazać na kilka, prostych przyrządów, które ułatwiają wydobycie spod warstwy tkanki tłuszczowej sześciopaka. Jednym z nich się obciążniki na kostki. Poniżej podpowiadamy, jakie przyrządy na kostki warto wybrać i na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Obraz

Nazwa

Ocena 0-10

Cena

Sprawdź Cenę

      

OBCIĄŻENIA LAUBR SPORT

9.9

Tanie


 

OBCIĄŻENIA NEOPRENOWE MOVIT

9.8

Średnia


 

OBCIĄŻENIA 4Fizjo

9.7

Średnia

OBCIĄŻENIA THUNDER

9.6

Średnia

OBCIĄŻENIA Gorilla Sports

9.5

Drogie

Jakie obciążniki na kostki są najlepsze? Przegląd wybranych modeli w roku 2021

Obciążniki na kostki to idealne uzupełnienie ćwiczeń kalistenicznych, siłowych, ale także dobry dodatek, który sprawdzi się podczas grupowych zajęć typu fitness. Poniżej prezentujemy obciążniki na ręce lub nogi, które najchętniej są wybierane przez użytkowników sieci. Poszczególne modele różnią się między sobą wytrzymałością komponentów, ciężarem oraz jakością wykonania. Jakie modele cieszą się największym powodzeniem?

Obciążenie na ręce i nogi Laubr Sport

jakie obciążniki na kostki na początek

Podwójne obciążniki na kostki 2kg. Świetnie sprawdzają się podczas treningu jogi, pilatesu lub na zajęciach typu aerobic. Solidny i długi rzep pozwala dopasować obciążniki do przekroju nadgarstka lu kostki tak, aby podczas ćwiczeń sprzęt nie przesuwał się i nie obcierał skóry. Wnętrze woreczków tworzą stalowe wiórki o precyzyjnie dobranej masie. Obszyte są grubym materiałem, który jest przyjemny i delikatny w dotyku. Regularne korzystanie z obciążników Laubr Sport podnosi siłę fizyczną, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i poprawia kondycję organizmu.

R

Zalety

  • blister zawiera dwie sztuki obciążników,
  • waga 2 kg idealna na początek,
  • materiał zewnętrzny jest przyjemny w dotyku,
  • mocny rzep sprawia, że opaski nie przesuwają się ani nie odpinają w trakcie ćwiczeń.
Q

Wady

  • stalowe wióry łatwo przebijają pokrycie z materiału i wylatują na zewnątrz.

Obciążenia na ręce lub nogi Movit

ciężarki na kostki opinie

Komplet dwóch, wytrzymałych, neoprenowych obciążników o wadze 2 kilogramy każdy. Niemiecki producent zadbał o najwyższą jakość wykonania i precyzję w każdym detalu. Obciążniki Movit są wprawdzie droższe niż wiele ofert konkurencji, ale gwarantują zadowolenie z wykonanych treningów i najwyższe, możliwe bezpieczeństwo. Regulacja składająca się z mocnego rzepa oraz wytrzymałej, metalowej klamry pozwala dopasować wymiary obciążników do nadgarstków lub kostek.

Wykorzystany neopren jest całkowicie bezpieczny da skóry, przyjemny w dotyku i nie obciera podczas ruchu, a do zszycia materiału wykorzystano specjalnie wzmocnione szwy. Dlatego produkt może być z powodzeniem używany podczas spacerów, joggingu lub do zabiegów rehabilitacyjnych. Każdy z obciążników został wyposażony w odblaskowe lamówki, które zapewniają dobrą widoczność w ciemności.

R

Zalety

  • wytrzymałe szwy i materiał,
  • idealny wybór do łagodnych ćwiczeń ogólnorozwojowych,
  • poprawia widoczność w ciemności,
  • wysoka jakość wykonania.
Q

Wady

  • wysoka cena.

Obciążniki na nadgarstki 4Fizjo

obciążniki na kostki ranking

Neoprenowe obciążniki marki 4Fizjo przydadzą się zarówno do codziennych treningów, spacerów, jak i zwykłej pracy fizycznej. Zapinane na długi rzep łatwo dopasowują się do kształtu nadgarstka, a wzmocniony pokrowiec zapobiega powstawaniu dziur i przetarć. Regularne użytkowanie przyczyni się do wzrostu siły, dynamiki i wytrzymałości, a także ułatwi spalenie dodatkowych kalorii. Osoby dążące do redukcji tkanki tłuszczowej z pewnością docenią te niewielkie ciężarki podczas nauki techniki wykonywania ćwiczeń. Praca z nimi sprawi, że ciało stanie się bardziej jędrne i wyrzeźbione.
Wielu fizjoterapeutów poleca tego typu przyrządy do wzmacniania stawów, więzadeł i podczas powrotu do pełnej sprawności po zabiegach.

R

Zalety

  • mocne zapięcie,
  • wzmacniany pokrowiec,
  • idealne do treningów i podczas codziennej aktywności,
  • łatwo dopasowują się do kształtu nadgarstka.
Q

Wady

  • waga każdego obciążnika to jedynie 1 kilogram.

Obciążniki marki Thunder

obciążniki na kostki jakie wybrać

Regulowane obciążniki służące wzmacnianiu mięśni kończyn górnych i dolnych. Proste w budowie i niezwykle efektywne narzędzie treningowe przydaje się podczas zajęć fitness, na siłowni czy w trakcie zajęć ze sportów walki. Ułatwia także przygotowanie motoryczne. Wygodne mocowanie za pomocą rzepa pozwala na obsługę obciążników jedną ręką. Wypełnienie wnętrza przyrządu piaskiem sprawia, że materiał nie przeciera się tak szybko, a sprzęt wytrzymuje znacznie dłużej, niż ma to miejsce w przypadku produktów wypełnionych fragmentami metalu.

R

Zalety

  • wypełnienie piaskiem wydłuża żywotność obciążników,
  • łatwy montaż i dopasowanie, nawet jedną ręką,
  • uniwersalne zastosowanie w wielu dyscyplinach sportu.
  • długi i wytrzymały rzep.
Q

Wady

• szczupłe osoby zauważą zsuwanie się obciążników z nadgarstków.

Obciążniki na kostki i nadgarstki Gorilla Sports

obciążniki na kostki 2kg

Sprzęt treningowy dla mocno zaawansowanych zawodników. W skład zestawu wchodzą dwa obciążniki montowane na ręce lub kostki o wadze 5 kilogramów każdy. Dzięki regularnym treningom z tymi akcesoriami poprawisz siłę, szybkość i dynamikę oraz zwiększysz efektywność treningu. Od teraz nawet najprostsza aktywność, jak zwykły spacer będzie przynosiła jeszcze lepszy efekt.

Obciążniki Gorilla Sports sprawdzą się podczas zajęć aerobiku, fitnessu, ale także na siłowni. Wymuszenie na ćwiczącym jeszcze większego wysiłki przyniesie bardzo dobre rezultaty w trakcie rehabilitacji pourazowej, kiedy kluczowe staje się wzmocnienie struktur stawowych, więzadeł i mięśni.
Podwójne, regulowane zapięcie ułatwia zamocowanie ciężarków na kończynie i zwiększa ich stabilność w trakcie wysiłku.

R

Zalety

  • wysoka waga zwiększa efektywność ćwiczeń,
  • podwójny, regulowany rzep,
  • uniwersalne zastosowanie do treningu i rehabilitacji,
  • idealne do poprawy siły i wytrzymałości.
Q

Wady

• niestaranne obszycie produktu sprawia, że kieszenie z obciążeniem łatwo pękają.

Jak wykonane są obciążniki na kostki?

Większość obciążników ma uniwersalne rozmiary, a specjalny rzep pozwala na płynną regulację średnicy i umieszczenie ich na nadgarstkach lub stawach skokowych. Ciężarki wykonane są z miękkiego neoprenu lub nylonu podzielonego na sekcje wypełnione piaskiem lub metalowymi drobinami. Takie rozwiązanie sprawia, że przyrządy treningowe bardzo łatwo dopasowują się do kształtu ciała i nie przeszkadzają podczas treningu. Cięższe obciążniki będą miały najczęściej więcej sekcji, lżejsze zaś, mniej.

Gdzie wykorzystywać obciążenie na kostki?

Zakres zastosowania obciążników jest niezwykle szeroki. Montaż na ręce lub nogi, w zależności od potrze sprawdzi się podczas zajęć typu cross, uprawiania sportów walki lub zwykłego fitnessu. Dodatkowe obciążenie wymusza włożenie w każdy ruch większego wysiłku, a co za tym idzie, doskonale wzmacnia mięśnie i uodparnia je na zmęczenie. Zadawanie ciosów z założonym obciążnikami symuluje efekt zmęczenia. W typowym treningu funkcjonalnym oprócz obciążników wykorzystuje się często dociążane kamizelki, które działają na analogicznej zasadzie, ale są montowane na korpus.

Z obciążników korzystają biegacze, skoczkowie, siatkarze i koszykarze. Regularne treningi z dodatkowym balastem pozwalają pracować nad dynamikę biegu, wysokością skoku czy kadencją (częstotliwością) kroku.

Trenując regularnie z ciężarkami zauważymy, że ruchy stają się bardziej płynne, a my poszczególne ruchy wykonujemy szybciej. To doskonałe uzupełnienie wszystkich treningów, które wymagają dobrej motoryki oraz precyzji.

Stosowanie ciężarków to świetny sposób na ujędrnienie sylwetki i spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej. Jeżeli marzy Ci się wymodelowany brzuch, uda czy ramiona, zacznij ćwiczyć z obciążnikami jeszcze dzisiaj! Niewielkie wymiary i waga tego sprzętu sprawiają, że bez żadnego problemu możemy go wrzucić do bagażnika i nie przerywać treningu nawet podczas wakacji. Więcej informacji na temat tego, jak wybierać obciążniki treningowe i jak z nimi ćwiczyć znajdziesz pod adresem: https://potreningu.pl/artykuly/poprawa-kondycji/obciazniki-na-kostki-i-nadgarstki—czy-warto-6107.

Jakie obciążniki na kostki na początek?

Na początek warto wybrać ciężarki o wadze 1 lub 2 kilogramy. Dzięki temu nie ryzykujemy przeciążenia stawów nawet podczas częstych i intensywnych treningów. Sprzęt LaubrSport, Movit czy Thunder będzie doskonałym wyborem. Ciężarki 4Fizjo dla wielu osób mogą okazać się zbyt lekkie, ale za to świetnie sprawdzają się w eksplozywnym treningu sportów walki. Pamiętajmy, że 1 kilogram to nadal sporo więcej niż wynosi waga nawet najcięższej rękawicy bokserskiej, dlatego z pewnością szybko zauważymy poprawę dynamiki i siły ciosu.

Osoby, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z regularną aktywnością fizyczną odczują nawet zmianę ciężaru w zakresie 0,5 kilograma.
Produkt marki Gorilla Sports to wybór dla zaawansowanych sportowców i jest przeznaczony raczej do ćwiczeń statycznych, jak joga czy pilates, gdzie nie jest konieczne wykonywanie gwałtownych lub skrętnych ruchów, które mogłyby skończyć się kontuzją.

Obciążniki LaubrSport

jakie obciążniki na kostki na początek

Dobrym pomysłem jest zakupienie od razu na początku zestawu ciężarków o różnej wadze, np. 0,5, 1 oraz 2 kilogramy. Dzięki temu możemy dowolnie łączyć ze sobą obciążniki i nie musimy przechodzić z 0,5 na 2 kilogramy.

Jakie mięśnie możemy trenować z wykorzystaniem obciążników?

Wykorzystanie ciężarków montowanych na nadgarstki lub stawy skokowe umożliwiają przeprowadzenie kompleksowe treningu niemal wszystkich partii mięśniowych. W szczególności mogą to być:

  • mięśnie dolnej połowy ciała – dwugłowe, czworogłowe lub pośladkowe,
  • mięśnie górnych partii – barki, mięśnie dwugłowe i trójgłowe ramion, mięśnie pleców oraz brzucha. Przy odrobinie inwencji wzmocnimy nawet klatkę piersiową.

Czy trening z obciążnikami to rozwiązanie tylko dla młodych osób?

Badania naukowe wskazują, że dla osób po 50. roku życia lekkie treningi oporowe to doskonały sposób na podtrzymanie sprawności fizycznej, gibkości stawów oraz pobudzenia układu krążenia i sercowo-naczyniowego. Regularne ćwiczenia z obciążnikami wzmacniają kości i zapobiegają ich nadmiernie szybkiej demineralizacji. Jednocześnie naturalne ruchy i niewielkie obciążenie nie narażają na szwank zdrowia i nie obciążają nadmiernie mięśnia sercowego.

Najlepsze obciążniki na kostki – Podsumowanie rankingu 2021

Obciążniki na kostki lub nadgarstki to świetny gadżet dla osób początkujących, które zaczynają treningi w domu. Skorzystają z nich zarówno przedstawiciele dyscyplin wytrzymałościowych, jak biegacze czy miłośnicy fitnessu, ale również kulturyści czy sportowcy sztuk walki. Regulowane ciężarki to przyrząd treningowy, który urozmaici wszystkie ćwiczenia i sprawi, że o dobrą formę będziemy mogli zawalczyć bez specjalistycznego sprzętu.

Bez względu na to czy jesteś młodym, początkującym adeptem sportu czy po latach braku aktywności chcesz wrócić do ruchu w podeszłym wieku, to idealne rozwiązanie dla Ciebie. Tanie, wytrzymałe i proste w konstrukcji przegrody wypełnione materiałem będą nam służyły przez wiele lat, a w szafie zajmą naprawdę niewiele miejsca. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem i zastanawiasz się, jakie obciążniki na kostki wybrać, polecamy lekkie ciężarki marki 4Fizjo. Modele Thunder, Movit czy LaubrSport to sprzęt uniwersalny, z którego skorzystają zarówno osoby początkujące, jak i średnio zaawansowane. Wreszcie sprzęt od Gorilla Sports to wybór dla zaawansowanych sportowców, którzy wiedzą, jak wykorzystać dodatkowy balast i nie obawiają się intensywnego wysiłku fizycznego.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Jakie obciążniki na kostki wybrać
Average rating:  
 0 reviews