Spis Treści
Opony szosowe 700x25c ranking roku 2024 – sprawdź ofertę na nadchodzący sezon!
Rowery szosowe rządzą się swoimi prawami. Nie mają one żadnych amortyzatorów, bardzo często ich przerzutki mają bardzo ograniczoną liczbę przełożeń, a dodatkowo płacimy ogromne pieniądze za coś, co niektórzy mogliby nazwać „golasem”. Ten golas jednak waży bardzo mało, jest niezwykle wytrzymały, a stosowane w nim komponenty takie jak, na przykład hamulce czy, rzecz jasna, opony rowerowe, są najlepszej jakości. Po to, aby gwarantować użytkownikom jak najlepsze właściwości.
Niestety, w rankingach opon szosowych bardzo często pojawiają się informacje, które dla wielu z nas są niezrozumiałe. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że zazwyczaj artykuły te skierowane są w stronę doświadczonych kolarzy, którzy wiedzą czego szukają i po prostu chcą się zorientować jak wygląda rynek nowości i świeżo co wprowadzonych produktów. Aby jednak rozwiązać kwestię zakupu opon szosowych dla mniej doświadczonych użytkowników, stworzyliśmy dzisiejsze zestawienie.
Obraz | Nazwa | Ocena 0-10 | Cena | Sprawdź Cenę |
---|---|---|---|---|
CONTINENTAL GRAND PRIX5000 | 9.9 | Droga | ||
SCHWALBE Insider | 9.8 | Droga | ||
KENDA KOAST | 9.7 | Tania | ||
CST SEMI-SLICK | 9.6 | Tania |
Na liście pojawiły się tylko te opony rowerowe szosowe, które po wcześniejszym sprawdzeniu i porównaniu wyróżniały się na tle konkurencji – czy to odpornością na przebicia, wagą, czy też oczywiście konkretnym rodzajem opony. Naszej uwadze nie umknęła też rozmiarówka czy po prostu stosunek jakości do ceny.
CONTINENTAL GRAND PRIX 5000
Continental Grand Prix 5000 to profesjonalna opona szosowa cechująca się wysoką odpornością na zniszczenia i zmiany temperatur. Produkt stanowi udoskonaloną wersję kultowej mieszanki Black Chili, ponadto wzbogacono go o oplot Active Comfort Casing. Oznacza to, że wzmocniono i usztywniono ścianki boczne. Takie rozwiązanie zapewnia lepszą kontrolę na zakrętach.
Ta nowa opona cechuje się zwiększoną odpornością na przebicie aż o 20% w porównaniu do poprzedniego modelu. Wysoka odporność jest zagwarantowana dzięki specjalnemu oplotowi i wkładce antyprzebiciowej, wykonanej z Vectranu, czyli wyjątkowo wytrzymałego materiału.
Produkt waży tylko 215 g i ma 28 cali. Szerokość wynosi 25 mm, a kolor jest standardowy, czarny. W oponie zastosowano typ bieżnika, który dobrze odprowadza wodę, ale nie oplata całej powierzchni opony, dzięki czemu jazda po suchej szosie jest wyjątkowo przyjemna i szybka. Produkt gwarantuje też doskonałą przyczepność nawet na mokrej nawierzchni.
Cena jest stosunkowo wysoka, jednak stoi za nią niezawodna jakość. Opona jest idealnie wyważona, trwała i sprawia, że jazda na rowerze zyskuje nowy wymiar.
Zalety
• Rowki umieszczone po bokach;
• Wyjątkowa odporność na przebicie.
Wady
Marka Schwalbe oferuje ultra gładką oponę, specjalnie wzmocnioną do treningu z trenażerem rowerowym. Produkt ma oryginalny, nasycony niebieski kolor. Waga opony to 1 kg i wytrzymuje obciążenie o masie maksymalnej 130 kg. Rozmiar to 28 cali, ale dostępne są również 26 i 29 cali. Nowoczesna konstrukcja zapewnia niskie opory toczenia, co przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu podczas użytkowania i oczywiście możliwość osiągnięcia wyższych prędkości przy intensywności pedałowania.
Niewątpliwą zaletę stanowi doskonałe wyważenie. Do stworzenia opony wykorzystano twardą i trwałą mieszankę. Opona jest wytrzymała, cechuje się wysoką odpornością na ścieranie i ewentualne obicia. Model gwarantuje dobrą przyczepność i wysoką stabilizację. Na uwagę zasługuje fakt, iż oponę w łatwy sposób można samodzielnie założyć na obręcz. Produkt jest zwijany, co sprawia, że nadaje się do transportu lub jako opona zastępcza.
Zalety
• Wysoka odporność na ścieranie;
• Niskie opory toczenia;
• Łatwość montażu.
Wady
Opona marki Kenda ma wyjątkowo przystępną cenę. Waży 500 g i pasuje na koło o rozmiarze 27,5 cala. Szerokość tego modelu wynosi 1,75 cala. Produkt został wykonany z dbałością o każdy szczegół, co widać na pierwszy rzut oka, i co ważniejsze, czuć w trakcie jazdy. Opona przystosowana do betonu, asfaltu i innych dobrze utwardzonych powierzchni.
Model Koast jest przeznaczony zarówno do jazdy po suchym, jak i mokrym gruncie, ponieważ bieżnik świetnie odprowadza wodę i zapewnia bezpieczeństwo nawet podczas wchodzenia w zakręty. Bieżnik jest również wyjątkowo odporny na ścieranie, a jego gładkość gwarantuje małe opory toczenia i cichą jazdę.
Ciśnienie pompowania to od 3,5 do 5,9 BAR. Do wytworzenia opony wykorzystano twardą i wytrzymałą mieszankę, a gęstość oplotu wynosi 30 TPI. Produkt zasłużenie zebrał wiele rewelacyjnych ocen od zadowolonych użytkowników. Wyważenie opony zapewnia dobrą przyczepność i stabilizację, co z kolei przekłada się na bezpieczną i przyjemną jazdę.
Zalety
• Gładki bieżnik;
• Wysoka jakość wykonania detali.
Wady
• Rowki mogą się zapychać.
Kolejna pozycja to opona drutowana firmy CST. Przeznaczona jest do rowerów szosowych i górskich. Produkt ma bardzo atrakcyjną cenę i dobrą jakość, sprawdzoną podczas wymagających testów. Model dwudziestosześcio calowy wyposażony w szeroki slick, który gwarantuje niskie opory toczenia i cichą jazdę.
Bieżnik rozprowadzony na całej powierzchni sprawia, że jazda po mokrej nawierzchni nie sprawia problemów, a jednocześnie jego konstrukcja pozwala na szybką jazdę także kiedy jest sucho. Ten typ bieżnika bardzo dobrze odprowadza wilgoć sprawiając, że jazda jest bezpieczna i bez poślizgu. Optymalne wyważenie opony przekłada się na dobrą stabilność.
Specyfikacja tego modelu czyni z niego oponę niezastąpioną podczas jazdy w lekkich terenach, takich jak szosa lub utwardzone ścieżki leśne i polne. Produkt łatwo zamontować na obręczy i napompować. Klienci zachwalają brak uślizgu i szybkie, bezpieczne wejścia w zakręty.
Zalety
• Wysoka jakość wykonania;
• Gładki bieżnik odprowadzający wodę.
Wady
Jakie opony do roweru szosowego powinniśmy kupić? Sprawdź poniższe wskazówki!
Wyżej przedstawione produkty charakteryzują się bardzo dobrą specyfikacją, a ich dane techniczne sprawiają, że potencjalni kupujący z pewnością będą zadowoleni z zakupu. Czasami jednak mamy nieco inne wymagania bądź po prostu dany przedmiot nie przypadł nam z jakiegoś powodu do gustu. W takiej sytuacji zawsze zachęcamy użytkowników do własnych poszukiwań, szczególnie jeśli wiemy na co zwrócić uwagę. To właśnie dlatego przygotowaliśmy ten poradnik zakupowy 2024.
Choć w rankingu opon szosowych 700×25 uwzględniono parę ciekawych alternatyw, warto wiedzieć nieco więcej o samych produktach, aby podczas własnych poszukiwań nie popełnić błędu i kupić produkt o jak najlepszej specyfikacji, który to wytrzyma najwyższe prędkości i bez najmniejszych problemów przetrzyma wiele kilometrów. Zanim jednak do tego dojdzie, kluczowe jest dobranie odpowiedniej szerokości opony i dobranie ogumienia do rozmiaru koła.
Oczywiście konkretna specyfikacja także jest ważna, w tym opory toczenia czy też zwiększona odporność na przebiciu dzięki wykorzystaniu o wiele trwalszego oplotu. A to wszystko przy uwzględnieniu ceny i pozytywnych opinii opon szosowych innych użytkujących. Więcej informacji na temat tych produktów znaleźć możemy w linku poniżej: https://www.centrumrowerowe.pl/blog/jakie-opony-do-roweru-szosowego-wybrac/
Oczywiście najpierw dobierz opony do specyfikacji naszego roweru i do rozmiaru kół
Zanim rzecz jasna przejdziemy do przeglądania dostępnych opon na rynku, warto wiedzieć co nieco o samych oponach szosowych oraz o tym jak powinno się dobrać ogumienie do naszego roweru. Przede wszystkim musimy odpowiedzieć sobie na parę pytań odnośnie użytkowania szosówki. Czy jest to opcja typowo przygotowana do długodystansowych tras po dobrej jakości nawierzchni? A może raz na jakiś czas nasz jednoślad będzie zwiedzał szutrowe drogi czy po prostu nawierzchnie o gorszej jakości?
Kwestia ta wpłynie na to czy wybierzemy małą szerokość opony czy będziemy kierować się w stronę większej. Więcej jednak o szerokości w oddzielnym akapicie. Oprócz samej szerokości, trzeba oczywiście dobrać produkt tak, aby pasował on do naszego roweru. Chodzi tutaj oczywiście o rozmiar koła.
OPONA ROWEROWA CST 26 X 1.9 SEMI-SLICK MTB Szosowa
SCHWALBE Opona do trenażera Insider
Pierwszym kluczowym parametrem jest szerokość
Wyżej wspomniana szerokość to prawdopodobnie jedna z najważniejszych kwestii podczas wyboru opony szosowej. Wpływa ona na komfort podróżowania, opory toczenia, a także na to z jaką prędkością uda nam się maksymalnie podróżować przy odpowiadającym nam komforcie. Warto więc wybrać sprzęt gwarantujący nam właściwe odczucia.
Niegdyś profesjonaliści kierowali się prostą zasadą – im cieńsza opona, tym mniejsze opory toczenia, tym wyższe prędkości osiągniemy bez zwiększonego wysiłku. Choć jest to po części prawda, to warto też pamiętać o tym, że bez sensu jest osiągać najniższe możliwe opory toczenia, kiedy jednocześnie rezygnujemy z komfortu jazdy i, bardzo często, pośrednio wpływamy też na nasze tempo.
Cieńsza opona wymaga większego ciśnienia, a to przekłada się na gorsze wybieranie nierówności. Choć na odpowiednich drogach nie jest to przeszkodą, to w przypadku bardziej wyboistych dróg nie osiągniemy docelowej prędkości, a dodatkowo brak odpowiedniej amortyzacji sprawi, że podróż będzie mniej znośna.
Dlatego warto pomyśleć czy nie lepiej wybrać nieco szerszą oponę, na przykład z przedziału 26-30 mm, która nie będzie tak dobrze radziła sobie przy gładkiej drodze, to będzie o wiele bardziej komfortowa.
Następnie, uwzględnij trwałość oplotu
Oplot to nic innego jak wykonanie opony. Im więcej warstw oplotu o wzmocnionej strukturze, tym większa odporność na potencjalne uszkodzenia. Co ciekawe, właściwy oplot ma też znaczący wpływ na obniżenie oporów toczenia. Renomowani producenci mogą nam oferować również trzy i czterowarstwowe oploty i to właśnie takie powinniśmy najczęściej wybierać.
Skoro jesteśmy przy oplocie, to uwzględnić też musimy jego gęstość. Wartość TPI (Thread Per Inch) to nic innego jak ilość nici oplotu na cal kwadratowy opony. Im liczba większa, tym mocniejsza opona. Tutaj warto przyjrzeć się trwałości rozwiązania. TPI powinna wynosić chociaż 50, lecz do bardziej profesjonalnego użytku zaleca się powyżej 100.
CONTINENTAL GRAND PRIX 5000
KENDA KOAST OPONA ROWEROWA
Cechy dodatkowe opon rowerowych szosowych też ważne
Oprócz wyżej wymienionych kryteriów, warto jeszcze wspomnieć o kilku innych, dzięki którym wybrane przez nas opony do roweru szosowego będą charakteryzować się trwałością i komfortem, jaki nie spotkamy u konkurencji.
Jedną z cech charakterystycznych, która nie została póki co wspomniana, to wybór pomiędzy oponą zwijaną lub drutowaną. Zwijane są lżejsze od drutowanych, a jak wszyscy wiemy, to bardzo pożądana cecha. Zwijane opony są również wykonane z gęstszego oplotu, a to oznacza, że ich kategoria odporności na przebicia jest też większa. Niestety, większa jest też cena opon zwijanych. Popularne druciaki wybierane są przede wszystkim jako budżetowe alternatywy z uwagi na ich o wiele niższą cenę.
Opony szosowe – podsumowanie rankingu 2024
W dzisiejszym rankingu opon szosowych bezprecedensowym zwycięzcą okazała się CONTINENTAL GRAND PRIX 5000 Opona 2020 700x25c 24h. Opcja ta wyróżnia się na tle konkurencji świetnym wykonaniem i bardzo dobrymi parametrami, a także o wiele gęstszym oplotem, a więc i trwałością.
Jeśli jednak szukamy nieco tańszej alternatywy lub po prostu oferującej większą szerokość, to warto sprawdzić dostępne alternatywy czy też wybrać produkt bazując na własnej ekspertyzie. Jeśli zrobimy to mądrze i wykorzystamy wiedza zdobytą w tym poradniku, to będziemy mogli cieszyć się atrakcyjnym rozwiązaniem o niebywałej trwałości.
Submit your review | |
Macie racje, continentale wymiatają!
Szwalbe jest spoko, miałem okazje na nich pojeździć trochę po trasach - lekkie, szybkie i ciekawie wyglądają.
A dla mnie kenda też daje rade a cenowo o wiele lepiej wypada...
Najlższejsze i najszybsze są continentale. Uwielbiam na nich jeździć.
Dla każdego coś fajnego 😉 dla profeski opcje droższe, dla amatorki tańsze - spoko zestawienie.