Rozważałeś rozpoczęcie treningu z użyciem piłki? Chcesz powrócić do pełnej sprawności po urazie, ale nie wiesz, które elementy wspomagające ćwiczenia powinieneś/powinnaś wybrać?

Piłka do ćwiczeń pełni bardzo ważna rolę podczas treningu ogólnorozwojowego. Sprawdzi się nie tylko w przypadku klasycznych ćwiczeń fitness, ale również uprawiając jogę czy pilates. To podstawowy element domowej siłowni lub przestrzeni do ćwiczeń. Jak wybrać idealną piłkę do ćwiczeń? Czym się kierować podczas zakupu sprzętu treningowego?

Obraz

Nazwa

Ocena 0-10

Cena

Sprawdź Cenę

      

Ewa Chodakowska piłka

9.9

Średnia

Verk Group 65cm

9.8

Tania

Thunder 45cm

9.7

Droga

4fizjo 75cm

9.6

Średnia


 

HMS 55cm

9.5

Średnia


 

Piłka do ćwiczeń fitness od Ewy Chodakowskiej

piłka do ćwiczeń Ewa Chodakowska

Piłka gimnastyczna firmowana nazwiskiem Ewy Chodakowskiej to zdecydowanie obowiązkowy element podczas ćwiczeń fitness oraz rehabilitacyjnych. Producent zastosował technologię bezszwową, dzięki której na całej powierzchni nie wyczuwa się odstającego złączenia. Jest to szczególnie istotne podczas ćwiczeń dla osób po urazach i wypadkach.

W zestawie dołączona jest pompka, którą można komfortowo napompować produkt. W zależności od indywidualnych preferencji i zaleceń fizjoterapeutów można regulować ilość powietrza wewnątrz. Została stworzona z myślą o osobach, których celem treningowym jest wzmocnienie mięśni grzbietu, zwiększenie ruchomości w stawach oraz korekta wad postawy.

R

Zalety

  • zastosowano technologię bezszwową, dzięki czemu piłka jest w całości gładka i nie ma odstających szwów na złączeniach,
  • produkt posiada system ABS,
Q

Wady

  • dla niektórych piłka może być za duża, ze względu na wymiary.

Solidna i klasyczna – Verk Group

piłka do ćwiczeń

Oferowana piłka gimnastyczna jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów. Została wykonana z wysokiej jakości tworzywa PVC, szczególnie odpornego na odkształcenia i bardzo elastycznego. Umożliwi wykonywanie pełnego zakresu ćwiczeń fitness oraz rehabilitacyjnych. Dzięki jej wymiarom, można ćwiczyć z nią na siedząco, bądź na leżąco.

Piłka polecana jest również do ćwiczeń relaksacyjnych oraz rekonwalescencji po przebytych urazach. Będzie niezastąpiona podczas leczenia schorzeń neurologicznych oraz  wad postawy. Nie ma limitu wieku, który dyskwalifikowałby zastosowanie produktu w codziennych ćwiczeniach. Nadaje się zarówno dla przedszkolaków, jak i seniorów. To sprawia, że jest bardzo uniwersalna. Biorąc pod uwagę atrakcyjną cenę, piłka ta posiada bardzo pozytywną relację jakości do ceny.

R

Zalety

  • ponadprzeciętnie odporne tworzywo PVC,
  • piłka do ćwiczeń 65 cm,
  • pozwoli na komfortowe ćwiczenia zarówno młodszym, jak i starszym osobom,
  • produkt nie odkształca się pod wpływem działania ciężaru ciała.
Q

Wady

  • pompka czasami się zacina uniemożliwiając pełne napompowanie.

Jakość w dobrej cenie – piłka Thunder

piłka do ćwiczeń fitness

Rewelacyjny produkt marki Thunder zapewni komfortowe ćwiczenia na najwyższym poziomie. Dzięki zastosowanemu systemowi anti-brust, na stałe zwiększone zostało bezpieczeństwo użytkowania, co czyni ten produkt idealnym nawet dla starszych osób. Dołączona pompka do zestawu sprawia, że produkt można transportować w dowolne miejsce, umożliwiając ćwiczenia w domu, jak i w plenerze.

Odporne zewnętrzne tworzywo powoduje, że produkt jest łatwy w pielęgnacji. Aby doczyścić piłkę, wystarczy ją przetrzeć mokrą szmatką. Antypoślizgowa powierzchnia zabezpiecza każde ćwiczenie, bez obaw przed upadkiem. Średnica  45 cm sprawia, że jest to dobry wybór w przypadku fitnessu, jak i ćwiczeń rehabilitacyjnych.

R

Zalety

  • antypoślizgowa powierzchnia,
  • system anti burst,
  • maksymalna waga użytkownika wynosi aż 250 kg.
Q

Wady

  • nie zawsze utrzymuje ciśnienie na tym samym poziomie.

Piłka klasyczna 4fizjo 

piłka do ćwiczeń 75 cm

Duża piłka do ćwiczeń renomowanej polskiej marki 4fizjo uczyni twój codzienny trening dużo ciekawszym. Klasyczny produkt z powłoką antypoślizgową oraz systemem anti-burst zapewni ci bezpieczeństwo, nawet podczas wykonywania bardziej skomplikowanych ćwiczeń.

Piłka do ćwiczeń 75 cm sprawdzi się zarówno w domu, jak i na siłowni. Można stosować ją również w gabinetach fizjoterapeutycznych i salce do minimalizowania wad postawy. Pompka z systemem pull&push pozwoli na szybkie uzupełnienie piłki powietrzem, dostosowując ją również do bardziej skomplikowanych figur.

R

Zalety

  • wysokiej jakości podzespoły,
  • system zabezpieczający anti-burst,
  • dołączona jest pompka z systemem pull&push,
  • produkt premium w atrakcyjnej cenie.
Q

Wady

  • pompka przepuszcza powietrze z tyłu.

HMS – dla początkujących i zaawansowanych

Piłka do ćwiczeń 55 cm to gwarancja bezpiecznych ćwiczeń w domowym zaciszu. Za pomocą akcesorium można wykonywać kilka rodzajów treningów, w zależności od preferencji oraz stopnia zaawansowania.

Produkt sprawdzi się w przypadku praktykowania: jogi, pilatesu, ćwiczeń korekcyjnych,  rozciągających oraz w szeroko pojętej rehabilitacji. Wytrzymałe tworzywo sztuczne, a także powłoka antypoślizgowa przyczyniają się do ponadprzeciętnego komfortu. Piłka jest bardzo stabilna, minimalizuje zagrożenie upadku. Regularne ćwiczenia aktywizują mięśnie posturalne (brzuch, plecy, boki, pośladki).

R

Zalety

  • system anti burst,
  • pompka posiada powierzchnię antypoślizgową,
  • dobrej jakości pompka.
Q

Wady

  • guma, z której wykonano piłkę jest błyszcząca, co nie będzie odpowiadać każdemu użytkownikowi.

Piłka do ćwiczeń – na co należy zwracać uwagę?

Piłka gimnastyczna, określana również mianem fit ball oraz swiss ball stanowi uniwersalne akcesorium treningowe. Dzięki odpowiedniemu kształtowi oraz elastyczności jest niezastąpiona podczas cyklicznych ćwiczeń rozciągających i modelujących. Jej historia jest stosunkowo długa i sięga lat 60 XX wieku. Produkt został pierwotnie opracowany przez szwajcarskich fizjoterapeutów, jednak w krótkim czasie zdobył popularność na całym świecie.

Akcesorium jest również dzisiaj często wybierane, ponieważ znajduje zastosowanie w ćwiczeniach mających na celu poprawę równowagi, powrót do sprawności sprzed wypadku, redukcję tkanki tłuszczowej czy zmniejszenie napięcia nerwowego. Warto jednak zwracać uwagę na najpopularniejsze rozmiary oraz rodzaje piłek. Czym należy się kierować podczas wyboru idealnej piłki treningowej? Które aspekty wziąć pod uwagę?

Rozmiar artykułu

Piłkę należy dobrać do własnego wzrostu, wówczas trening będzie efektywny i szybko przyniesie oczekiwane rezultaty. Najczęściej stosuje się następujący przelicznik:

  1. 150-165 cm wzrostu – piłka o średnicy 55 cm.
  2. 166-175 cm wzrostu – piłka o średnicy 65 cm.
  3. 176-185 cm wzrostu – piłka o średnicy 75 cm.
  4. powyżej 185 cm wzrostu – piłka o średnicy 85 cm.

Maksymalne obciążenie

W zależności od rodzaju produktu, producenci dedykują piłki osobom o różnej wadze. Standardowe obciążenie sięga zazwyczaj ok. 150-200 kg, jednak w szczególnych przypadkach może być jeszcze większe. Obciążenie uzależnione jest bowiem od zastosowanych materiałów. Nie bez znaczenia pozostaje również stadium napompowania piłki. Generalnie przyjmuje się, że im potencjalne obciążenie jest większe, tym piłka jest lepszej jakości, choć występują odstępstwa od tej reguły.

Jakość wykonania

O jakości wykonania świadczy przede wszystkim odpowiednie tworzywo. Materiał musi być nie tylko wytrzymały, ale przede wszystkim odporny na pęknięcia i szkodliwe działanie czynników zewnętrznych. Podczas treningu piłka musi znosić napięcie, które może generować uszczerbki w ciągłości tworzywa. Biorąc to pod uwagę, lepiej wyposażyć się w bardziej trwałą piłkę gumową, która nie podda się zbyt dużemu naciskowi. Jednocześnie po napompowaniu, piłka musi być miękka i cechować się dużą elastycznością.

Mało elastyczna piłka nie sprawi się podczas figur gimnastycznych, będzie wyłącznie blokować ruchy i istotnie ograniczać ich zakres. Tworzywo budujące akcesoria treningowe nie może być również toksyczne, dlatego najlepsze będą hipoalergiczne substancje. Zarówno podczas rehabilitacji, jak i ćwiczeń ogólnorozwojowych istotne będzie zastosowanie nowoczesnego systemu ani-brust umożliwiającego równomierny spadek powietrza pod wpływem nacisku. Jest to jedno z najbezpieczniejszych rozwiązań na rynku, które gwarantuje bezpieczne ćwiczenia.

Zwycięzca rankingu 2021

Zdecydowanym zwycięzcą rankingu jest piłka do ćwiczeń firmowana nazwiskiem Ewy Chodakowskiej. Nie tylko wypada najlepiej pod względem jakości, ale również posiada bardzo atrakcyjną cenę. To idealny wybór nie tylko dla fanów słynnej trenerki, ale dla każdego, kto oczekuje wysokiej jakości w niskiej cenie.

Warto zaznaczyć przede wszystkim zastosowanie technologii bezszwowej, w której zminimalizowano występowanie odstających szwów. Dzięki temu produkt ten jest bardzo komfortowy podczas codziennego stosowania. Fakt ten znajduje szczególne zastosowanie w przypadku osób, które korzystają z piłki na potrzeby rehabilitacji. W niektórych przypadkach nawet nieznacznie odstające połączenia mogą generować odczucia bólowe, których można całkowicie uniknąć, stosując omawiany produkt.

Piłka gimnastyczna sprawdzi się w każdym wieku przy różnej intensywności wykonywanych ćwiczeń. Po skończonym treningu, można zrobić z niej komfortowe siedzisko, zastępując tym samym klasyczny fotel komputerowy.

Podsumowanie – szerokie zastosowanie klasycznej piłki treningowej

Piłka do ćwiczeń znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle fitness, podczas doskonalenia umiejętności gimnastycznych oraz w trakcie rehabilitacji. To również niezastąpione akcesorium sportowców, którzy trenują do ważnych zawodów. Jej cena jest bardzo niska, a stosunek jakości do ceny wypada bardzo dobrze. Piłka stanowi podstawowy element podczas kompletowania własnej domowej siłowni.

Podczas pierwszego pompowania piłki należy pamiętać o kilku zasadach, które zdecydowanie wydłużą jej trwałość. Przede wszystkim na początku nie można wtłaczać do niej maksymalnej objętości powietrza. Stosując tę technikę, łatwo pozbawić produkt elastyczności. Specjaliści radzą, aby napompować piłkę do 85-90% jej objętości. Dzięki temu zminimalizowane zostanie prawdopodobieństwo pęknięcia, bądź uszkodzenia. Po napompowaniu ok. 90%, należy odczekać 12h, po czym dopompować do pełna. 

• Na rynku znajdują się różne produkty w wielu rozmiarach. Aby zdecydować się na najlepszą opcję, najlepiej wcześniej zapoznać się z opiniami specjalistów. Warto więc wziąć pod uwagę zdanie fizjoterapeutów z Acusmed i przeczytać artykuł pt. „Jaką piłkę do ćwiczeń wybrać? Jak prawidłowo dobrać rozmiar?„. 

• Jeśli masz wątpliwości odnośnie doboru dobrej piłki do ćwiczeń, materiał wideo od PROFI FITNESS Instructor okaże się bardzo pomocny. Na nagraniu omawiane są wszystkie aspekty, które należy wziąć pod uwagę podczas selekcji tego akcesorium treningowego.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Jaką piłkę do ćwiczeń wybrać
Average rating:  
 0 reviews