Pandemia i lockdowny wprowadziły sporo zmian w naszym życiu. Niektórym nie przeszkadzała sytuacja, w której nie mogli wychodzić z domu. Inni wręcz przeciwnie – poczuli się bardzo poszkodowani. Jednym z największych problemów takiego siedzącego stylu życia jest bardzo mała, a w wielu przypadkach nie istniejąca aktywność.

Jak wszyscy wiemy, ruch fizyczny jest dla człowieka niezwykle istotny. To właśnie dzięki ćwiczeniom jesteśmy w stanie utrzymać sylwetkę lub po prostu dbać o prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu, w tym, metabolizmu. Niestety, siedzenie w domu sprzyja rodzeniu się wymówek, gdzie to nie ćwiczymy z tak prostych powodów jak brak siłowni czy brak miejsca. Istnieje jednak wiele sposobów na prowadzenie stosunkowo aktywnego stylu życia, nawet jeśli jesteśmy domownikami i bardzo dużo czasu spędzamy właśnie w czterech ścianach.

Zanim jednak zaczniemy przegląd sprzętu do ćwiczeń w domu, zabierzmy się za strój i buty

Pewnie trudno będzie w to uwierzyć niejednej osobie, lecz strój wraz z butami odgrywają kluczową rolę w treningach – nawet tych prowadzonych w domu. Odpowiednia podeszwa dodaje stabilizacji, a samo przebranie się w “strój roboczy” dodatkowo motywuje nas do jak najlepszej wydajności i efektywności. Wpływ ma na to oczywiście nasz umysł i niejeden psycholog to potwierdzi.

Oczywiście oprócz wpływu emocjonalnego i motywacji, strój ma za zadanie zapewnić nam komfort, a także bezpieczeństwo. Dlatego szykując się do ćwiczeń bardzo ważne jest znalezienie przewiewnego topu i dużych, luźnych spodenek. Pozwoli to na bezproblemowe ćwiczenie.

Pierwsze rozwiązanie przewidziane jest dla osób pragnących małych wydatków kompaktowych akcesoriów

Skoro już znamy podstawy, czas zapoznać się z listą wyposażenia, które idealnie się sprawdzi dla osób najmniej wymagających i stawiających na kompaktowość:

  • Agrafka do ćwiczeń;
  • Gumy i taśmy oporowe;
  • Mata do ćwiczeń;
  • Ekspander;
  • Rękawice do ćwiczeń;
  • Skakanka;
  • Drążek do podciągania.

Wymienione wyżej elementy zajmują bardzo mało miejsca i, jeśli mielibyśmy je wszystkie zawsze odkładać w jedno miejsce, to będziemy potrzebować nie więcej niż jedną szufladę na całym zestaw. Agrafka lub też motylek to bardzo prosty sprzęt do ćwiczeń nóg w domu, ale oferujący też szereg ćwiczeń odpowiedzialnych za nogi. Gumy i taśmy oporowe są niezwykle uniwersalne i oprócz nóg, możemy je wykorzystać do treningu klatki piersiowej, barków, ramion i przedramion. Drążek to natomiast bardzo prosty sprzęt przeznaczony do ćwiczeń opierających się na kalistenice, czyli ćwiczeń wykorzystujących własne ciało, jako obciążenie. To natomiast rozwiązanie do pracy nad barkami.

Pozostałe wyżej wymienione elementy to dodatkowe wyposażenie, które znacząco poprawia komfort ćwiczeń – mata służyć nam będzie w przypadku prawie każdych ćwiczeń, rękawice zabezpieczą dłonie podczas podciągania się, a ekspander to urządzenie uzupełniające gumy rozporowe i świetnie współpracujące z hantlami. Skakanka to natomiast opcja dla osób pragnących dbać też o prawidłowe kardio.

Jeśli możemy pozwolić sobie na nieco większy wydatek i większą powierzchnię, to sprawdźmy następne sugestie

Powyższe rozwiązanie przewidziane jest dla osób amatorsko trenujących, które nie mają aż tak szczegółowo opracowanego treningu. Jeśli zależy nam na nieco lepszej izolacji podczas treningów, to skorzystajmy z następujących rozwiązań:

  • Maszyna eliptyczna;
  • Orbitrek do ćwiczeń w domu;
  • Hantle;
  • Bardziej rozbudowany drążek;
  • Rowerek stacjonarny;
  • Mini bieżnia.

Jak zapewne zauważyliśmy, kolejny sprzęt to propozycja dla osób, które są w stanie poświęcić nieco więcej niż metr kwadratowy na sprzęt. Oczywiście nikt nie zmusza nas do wykupienia każdego produktu z powyższej listy. Możemy, na przykład, zdecydować się na hantle i inne wielofunkcyjne urządzenie do ćwiczeń w domu, a pozostały sprzęt uzupełnić propozycjami z pierwszej listy.

Powyższe produkt gwarantują bardzo dobrą wydajność i nieco automatyzują nasze treningi. Ponadto urządzenia te gwarantują też możliwość przeprowadzenia nieco bardziej skomplikowanych ćwiczeń, jak na przykład rozbudowany drążek z dodatkowymi uchwytami pozwalający wzmocnić plecy na szereg sposobów.

Jaki przyrząd do ćwiczeń w domu dla najbardziej wymagających? Oto lista!

  • Ławka rzymska;
  • Maszyny do ćwiczeń izolowanych;
  • Wyciągi standardowe i bramowe;
  • Standardowej wielkości bieżnia;
  • Rozbudowane ławki pod sztangę.

Jeśli jesteśmy bardzo zmotywowani do ćwiczeń gwarantujących bardzo dobre efekty, a dodatkowo zdajemy sobie sprawę z tego czym są ćwiczenia izolowane i pragniemy je wykonywać, to powyższa lista jest z pewnością idealnym wyborem. Miejmy tutaj jednak na uwadze, że produkty oferowane w tej trzeciej kategorii są bardzo duże i potrzebują stanowczo więcej miejsca, niż te z listy numer dwa.

Są to jednak rozwiązania gwarantujące najróżniejsze ćwiczenia, a jak wiemy, różnorodność jest kluczowa we właściwym rozwoju. Oczywiście te opcje nadadzą się dla każdego – zarówno dla laika, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę (lecz wie czym jest prawidłowa forma podczas wykonywania ćwiczeń), jak i dla bardziej zaawansowanych użytkowników.

Podsumowanie

Jak widzicie, istnieje wiele różnych sposobów na wyposażenie się w sprzęt do ćwiczeń w domu. Mogą to być bardzo proste i nieskomplikowane akcesoria, które to idealnie nadadzą się dla każdego zainteresowanego kompaktowym zestawem ćwiczeniowym, a mogą to być bardzo zaawansowane, wielofunkcyjne urządzenia do ćwiczeń w domu każdej partii ciała.

Nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie, aby mieszać propozycje zawarte na każdej z list i wybrać takie połączenie, które najbardziej nam będzie odpowiadać. Miejmy oczywiście na uwadze fakt, że odpowiednie dobranie sprzętu polega na wyposażeniu się w produkty, które zadbają o wszystkie partie mięśni, a także o naszą kondycję.

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Jaki sprzęt do ćwiczeń w domu wybrać?
Average rating:  
 0 reviews